2008. október 7., kedd

Az első zoknim

Végre elkészült az első zoknim.
Mikor a macsekot kötöttem, Jucuu a blogján próbakötőket keresett, és nagyon örültem, mikor rám is gondolt. Elkezdtem keresni a városban, hol találnék normális fonalakat, természetesen sehol nem volt. Tisztára kibuktam, hogy itt csak akrilfonalakat lehet kapni, amiben gyapjú is van, olyat alig és abban is csak 20 % maximum. Végül találtam ezt a fonalat, amiből készült, nem 75 % a gyapjú benne, de majd használatban kiderül, hogy működik. Első benyomásom, hogy kényelmes meleg viselet, de nem izzadós.
Persze nem haladtam olyan gyorsan, mert a saját lábamra terveztem, és idő hiányában a nagyobbacska zokni nehezen készült. Ráadásul, mivel ezek nem sztreccs zoknik, a férjem jókat poénkodott rajta, hogy most már jó lenne, ha végre megkötném az orrát, mert ha így haladok az ő labméretére lesz megfelelő.
Judit nagyon szuper leírást adott és még az olyan laikusoknak is könnyen érthető volt, mint én vagyok. Azóta már a részletes leírás fenn van az Ő blogján,és mindenkinek szívből ajánlom, ha szeretné kipróbálni a zoknikötést. Bármennyire hihetetlen, nem ördöngösség, remek darabokat lehet készíteni és olyan jó puha melegek :) Azóta a gyerekeim és anyukám is leadták a rendelésüket egy-egy zoknira.
A fonal, amiből készült: Duetto Print 50% gyapjú 50 % akril, 3,5 mm zoknikötőtűvel.


6 megjegyzés:

Unknown írta...

Látom, mindenkit elért a zokni-láz!

Gratula az új zoknihoz, viseld egészséggel!

King.art írta...

Köszi szépen, hát igen, a zokni-láznak ilyenkor van itt az ideje :)
Hogy állsz a pelusokkal?

Gabi írta...

Én is, én is szeretnék zoknit kötni, meg olyan klassz macsekot! A következő talit zárt helyre kell szervezni és muszáj lesz megmutatnod a titkokat. :D

Pillle írta...

Szuper lett! Ügyes vagy!

Unknown írta...

Egyenlőre nem merem pelusvarrásra adni a fejem... több mindenkinél olvastam, hogy az itthon kapható tépőzárak elég gyatrán bírják a mosást, a patentozó viszont nagyon drága. Meg persze még nem gyűjtöttem elég bátorságot. Használjuk a Monapelt. Bár jó lenne, ha lenne még 6-8 darab pelus, mert a fogzás miatt most sokkal sűrűbben kell cserélnem...

helen írta...

Állat!!! :D